arabanın kapılarını kilitleyip kilitlemediğimi hatırlayamamak, en büyük yaşadığım paradoks.

insanın içini kemir kemir kemiren bir hadise. artık bu eylem insanın bilinçaltına işleyen bir şey olduğundan aslında kitlersin ama eve geçtiğinde kitledik mi ya kapıları diye sorarsın kendine habire.

kafamızda binbir düşünce olur, dalgınsındır ama kendine geldiğinde 'yahu kitlemişmiydim' dersin. içine bir kuşku düşer, ne olursa olsun mutlaka gidip bir kontrol edersin. sonuç hep aynıdır, kapılar kilitlidir.
genelde kapıları kilitledikten sonra elimle kontrol ettiğimden pek yaşamadığım olay.
tıkırt tıkırt sesini duyduğum halde bir kez daha kitleyerek üstesinden geldiğim sorunsal.
ben, benim oğlanı yollayarak çözerim bu sıkıntıyı genelde. gelince evet dedikten sonra baba kitlemişsin niye uğraştırıyorsun, ihtiyar herif bakışı atar hep.
Genelde ben de kapattıktan sonra kapıları kontrol ettiğim için yaşamadığım durumdur . 2-3 kere de kitleme tuşuna basarım . Bazen başıma geliyor tabi .
bazen yolda bile dalıp gidiyorum derken kapı kilitlemeyi ekstrem bulduğum bir durum. sağ salim eve dönmüşsün ve güzelcene park etmişsin. rahatlayan bünyeyle kafa gidiyor başka bir noktaya. eve geliyorsun ve kitledik mi acep soruları başlasın.
Balkondan sinyal ışığı kontrol ettirendir.
Sinyal ışığına inanmayıp arabamı gidip kontrol ettiğim durumdur.
Hatta birden fazla kontrol ederim, özellikle geceyse arabamı kontrol etmeden uyuyamam.
Yedek anahtarı kullandığım için sık sık düşündüğüm eylem. Acaba anahtarı sola mı çevirdim sağa mı? Genellikle kilitlemiş olsam da arabanın yanına gidene kadar aklım kalıyor.

Bundan daha vahim olanı ise anahtarı kontakta unutmaktır. Anahtarı kaybetmiş olmanın korkusunu yaşatır, didik didik etrafı aratır. O kadar aramanın ardından kapıyı açmayı denersin ve açıldığında şaşkınlıkla dolu bir "lan? yoksa?" ifadesi takınırsın. Sonra ise kontağa bakarsın ve onu görürsün, tek başına ve korkmuş beklemektedir. En mutlu anlar listesinde ilk 5'i oynar bu anda yaşanılan mutluluk.
Cidden hala bunun için özel bir çare bulunmuş kumandalar üretilmedi mi? Örneğin araç kilitli konumda ise çok ufak bir kırmızı ışık yanabilir kumandada. Ya da ne bileyim yahu bunu anlamanızı sağlayacak ufak bir ayrıntı yerleştirilebilir kumandalara. İlla kumandayı da iphone yapsınlar demiyorum. Örneğin kilit açma kapama tuşları birbirine bağlı şartel tarzı bir şey olabilir. İleri itili konumda ise kilitli geride ise kilitli değil falan gibi. Yahu ne bileyim işte onu da mühendisler düşünsün artık. Alt tarafı bir kumanda. Kilitli ulan araban kilitli desin.

Bu arada kilitleyince otomatik kapanan aynalara sahipseniz ve merak ettiğiniz durumu aynaları görebilecek seviyede yaşadıysanız o bir avantaj oluyor.
  • / 2
bunlar da ilginizi çekebilir
ilgili galeri